lørdag 27. februar 2010

Fin gutt, og veldig glad i jenter!!


I fjor sommer fant jeg Anne Lisemor, og etter ei snau uke her hjemme, sammen med henne, tok hun dette bildet av meg: Et øre til værs. og jeg synes jeg hadde ¨fått "stor gutt-look".

Dette er nå LENGE siden. Mye har hendt siden da, og jeg har skrevet om end el av det her.  en del av det som har hendt, er at kroppen min har vokst seg større.



Æsj. Det der var jo enda et babybilde det!! Æ'kke så lett å finne hvor Anne Lise har gjemt bildene av meg. Hadde det vært riktig, så skulle hun da ha alle framme på skrivebordet her på data-en!!!!! Eller i en egen stor mappe med navnet mitt på!!

Møte oppdretterdamen her føre helga. Hun kikket bare laaangt på meg og sa at det var  moro å se bilder av meg, men de fortalte ikke ordentlig hvor fin jeg er!!!  Satte meg oppå føttene til Anne Lise og smilte fornøyd. Slikt er moro å høre. Mer skryt ble det, men jeg vil ikke si alt her. Har ikke lyst å bli kalt innbilsk heller, selv om Lea har påstått at jeg er det!  Frekkasa!! =(




Lea, ja. der kommer dagens andre tema. Jenter!!  Jeg er jo blitt stor nå. Nærmer meg 11 mndr, og greier. Har skjønt at damer er noe fint noe, og kjenner jo atte det kribler litt, både her og der når jeg treffer på dem.
Bare rundt her jeg bor, er det tre jenter. Og så er det et hus her i nabolaget der det pleier være folk på besøk. De har en  Jack Russell dame, som heter Pia.. Pia er jeg ikke sikekr åp hvor gammel er. 6 år, eller 7 tror, jeg. Spurte en gang, men da blei  hu så innmari sur.
Sur er hun forresten ofte. Hun påstår at hun må lære meg folkeskikk..::  Helt Lost hu der altså, ikke bare " Lost in traslation",,,  Hunder skkal da ikke ha folkeskikk, men HUNDESKIKK!!! Tror de menneskene hennes har gitt henne altfor lite styring. Men det kan også hende at hun ikke har kjent noen gode menensketrenere og dermed tatt alle menenskene sine ord for god fisk.

Nærmest meg bor Taina. Ei stor fin jente. Henen turde jeg i alle fall ikke spørre om alderen, etter at Pia  ble så forbannet sur på meg. Det eneste jeg har fått med meg er at Taina er de mennesken kaller blandingshund. Med andre ord mamma og pappa kom fra to forskjellige raser.

Taina har i blant besøk av en søt liten jente på rundt ett år. Hun er rottis, og heter Mini. Glemte visst  henne oppe i bloggen her, men på den andre siden bor hun ikke fast i nabolaget. Hun er bare søt! Og i går hoppet hun over gjerdet og ville følge meg hjem. "Førr ei dame" som mennesket Halfdan Sivertsen synger!!  Jeg lurer på om jeg kan dressere han til å dedisere den sangen til Mini!! Det er jo coolt at ei jente tar initiativ synes nå jeg§!!

Sascha er rendyrka schäfe.r. Lekker dame . Voksen også. 6 år- Tror jeg er litt betatt av modne damer jeg...... =) Var ute å lekte med henne i dag, men hun er litt brysk, og sier atte jeg ikke skal flørte sånn. Kaller meg en valp.......  =(  Er jo stor gutt jeg!!!  Blir litt lei meg, når hun sier sånn, men så ser jeg det glimter til i øynene hennes, og så skjønner jeg at hun liker meg alikevel!!

Sist men ikke minst. Lea. Vertshusets egentlige eier, men  det har ikke Thomas og Mia fått med seg!! De tror at det er de som eier både Vertshuset OG Lea.

Lea er den av jentene mine som er nærmest meg i alder. Hun er 1 år i dag (lørdag 27 februar. ). Og jeg er ikke alltid sikker på hvor jeg har henne......  Hun er fæl til å flørte med gutta. Har hørt historier om Hero ( en flott golden),  Bambam ( en liten Corgi) og Elvis ( en balndingsgutt) Pluss et par til som jeg ikke husker navnet på i farten. Men selv om Lea er  litt sær, og litt utro, så er hun  jenta mi, tross alt!!





Sjallabais!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Hehe .. artig sjarmør du Rudy :o)

    SvarSlett
  2. Så sjarmerende og fin hund!Skjønner at jeg savner min Daisy som måtte forlate oss for fem måneder siden.Dagene er ikke de samme uten henne.Hun var den mest trofaste og eiegode venninde man kunne ønske seg,min gode schæferhund!klem sissel

    SvarSlett